Ove Ericsson (2012 -)

How the car looked before the renovation / Hur bilen såg ut före renoveringen

This is how the car looked when we used it during 2012 and 2013. It looked all-right (at least on some distance) and it worked perfectly. We drove a lot with the car in Sweden and in England during  and the car never let us down.

IMG_0593 IMG_0503 IMG_0497  IMG_1371s IMG_1367s IMG_1387sIMG_1374sIMG_1373sIMG_1381sIMG_1376s

 

Så här såg bilen ut när vi använde den under 2012 och 2013. Den såg fin ut (iallafall om man inte tittade för noga) och den funkade perfekt. Vi körde bilen en held del både i Sverige och England och hade aldrig några problem.

The engine / Motorn

The engine was rebuilt in 2009 by the previous owner. The B18 engine was drilled to 2000 cc. Camshaft changed from C to K to provide more torque. I understand this was done by professionally by Bil &B Maskin in Ludvika. I think it was very sucessful as the engine runs very smooth and is quite powerful good torque.

IMG_1383s

Motor och koppling nyrenoverat 2009 av tidigare ägare. B18 motorn borrades till 2000cc. Topparna “portad” polerat insug. Ej blyfri konverterad. Bytt till K-kam (C-kam original). Utfört av Marcus på Bil & Maskin i Ludvika. Jag tycker det var mycket lyckat eftersom motorn går väldigt smidigt och har bra kraft och vridmoment.

The details / Detaljerna

Overall its a nice and solid car, but if one looks at the details, there are a lot that needs fixing and improving: Paint where it shouldn’t be, wiring loom in the wrong place (not through the sill) etc. etc.

IMG_4199 IMG_4203 IMG_4215 IMG_4247 IMG_4263 IMG_4277 IMG_4325 IMG_4484 IMG_4494 IMG_4556 IMG_4557 IMG_4561IMG_4214IMG_4234IMG_4548

I stort är det en solid bil, så den är värd att lägga ned jobb på, men det är många detaljer som behöver fixas och ses över för att den ska bli i bra skick. En del saker är ganska klantigt renoverade och behöver göras om. Färg där det inte ska vara färg (man hade inte strippat bilen helt eller maskerat väl innan lack), Kabel härva ej dragen rätt genom tröskeln etc etc.

Advertisements

3 thoughts on “Ove Ericsson (2012 -)

  1. Lennart Savehed

    Hi
    Nice to find a new P1800 blog collegue!
    Is it ok if I put your blog as a link from my p1800ES blog?
    Best regards Lennart in Sweden
    Min P1800ES-73blogspot.com

    Reply
    1. ovep1800s Post author

      Hej Lennart, Visst absolut. Ska genast kolla in din blogg…
      I morgon ska min bil vara klar på plåtverkstan och gå till lackfirman. Kul!
      Ove

      Reply
  2. Anders

    Kul att se min gamla 1800.! Jag köpte den sommaren 1979 då jag var 15 år – och ägde den till (ca) 2004.

    Mvh

    Anders

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s