Transmission tunnel / transmissions tunnel

When talking to one of the previous owners, Anders Kåhrström who owned that car during 27 years, he told me that the car  have had a coalition with a Moose.

moose

När jag pratade med Anders Kårström, en av de tidigare ägarna, som hade bilen under 27 år, berättade han att bilen varit med i en krock med en älg.

We have seen evidence of this coalition when restoring the car. A further indication was that the car was owned by an Insurance company, Zurich, for about a year in 1971-72 and  I would have thought that this may well be due to the collition. When the front was replaced there was a lot of filling and when removed it was clear that the from have had quite a beating. The front floor panels that are in an angel up to towards the engine compartment as well as the engine compartment itself had aslo sims of a mighty impact, as did the transmission tunnel.  This has all bean dealt with with exception of the transmission tunnel. After posting on P1800 Face to ask if some one had a transmission tunnel for sale, and receiving offers between £100 (in Sweden) and £300 (in Denmark) we decided to take out the one I’ve got and repair it.  The other two on offer where good solid metal, however they needed many hours of cleaning as they appeared to have 50 years of undersea and vax on them.  The fastest route seemed to be a repair. This turned out to be the right decision as the disassembly, repair, cleaning and re-fitting took only 13 hours. Replacing it and cleaning another transmission tunnel is likely to have taken more time.

 

img_1538

img_2874

Vi har sett flera spår av detta när vi restaurerat bilen.Bilen ägdes också av Zurich försäkringar under ett år 1971-72 vilket troligen hade med denna kollision att göra. När vi bytte ut fronten såg vi att den vara rust illa sönderslagen under all fyllning. Fram golvet där det går upp i vinkel mot motorrummet var också ganska buckligt, liksom delar av motorrummet och kardan tunneln. Allt var nu åtgärdat förutom kardan tunneln. Jag la ut en fråga på Face Book om det fanns någon tiosalu och fick två erbjudanden, en från Norrland på 1200kr och ett från Danmark på EUR300. Efter ett tags funderande bestämde jag mig för att ta ut den jag hade och reparera dem. De andra två var visserligen solid metall, men de hade också 50 års underredsmassa och fordrade många timmars rengöring.  den snabbaste vägen skulle därför vara att reparera.

Det visade sig vara rätt beslut för det tog bara 13 timmar att demonterad tunneln, rengöra, rikta och svetsa och snygga till.  Sannolikt hade ett utbyte tågot minst lika lång tid.

 

 

Leave a comment