The turning point / Vändpunkten

Finally I’m now so far into my restoration that I can start putting items together that should go in my car when its back from re-spray.  The first item is the Ventilators. The Covers has been zink plated and all the little parts safe for the white nylon details are new. I have also fitted the missing Packing and hope that there will be no water ingress anymore. Below some before and after photos:

IMG_5083 IMG_6174

IMG_5086    IMG_6178

IMG_5085IMG_6177

IMG_5084IMG_6176

IMG_6181

Sist och slutligen har jag kommit så långt att jag kan börja skriva ihop delarna som ska monteras i bilen när den är tillbaka från lack. De första detaljerna är Ventilationsluckorna. De har varit på förzinkning och alla små delarna utom den vita nylon detaljen är nya. Jag har också kompletterat med packningar som fattades tidigare.  Jag hoppas att det nu inte kommer att läcka in något vatten på fötterna när det regnar. Ovan några före och efter foton.

2 thoughts on “The turning point / Vändpunkten

  1. Janne

    Hej, var lyckades du få tag i de små vita plastbitarna till luftintagen? Renoverar min 61:a och tycker att de är lite spröda för att användas igen.
    Väldigt kul att se alla dina bilder och läsa om utvecklingen.

    Hälsningar
    Janne

    Reply
    1. ovep1800s Post author

      Hej Janne,
      Va kul att du gillar bloggen! Jag var tyvärr lite otydlig, alla smådelar utom de vita “nylonskruvarna” är nya. Ska rätta detta på bloggen. De vita “nylonskruvarna” var fräscha så jag har bara rengjort dem. vet inte var man skulle kunna få tag på nya. Här i England skulle jag söka på typ Beaulieu Autojumble. Jag har hittat massor av ovanliga smådelar där.
      Hälsnignar
      Ove

      Reply

Leave a Reply

