Dash board / Instrumentpanelen

The dashboard isn’t too bad considering its 48 years old, so it will refurbishment as well now when everything else is renovated. The hole for the ignition key has been expanded so that the whole switch can go through (!) for some reason. They have probably had problems with it as the switch sitting behind the ignition key doesn’t work properly and a start button (like a modern car 😉 has been installed as a work around (The button to the left of the hole where the ignition key should sit.)

The dash padding is a bit damaged so I will order a new. Its very stiff and dried out from sun light. I first thought it had been replaced at some point, but when I took it apart it looked as if it is the original dash padding. It also looks as if the have expanded the holes for the temperature instruments to fit the round ones that are standard on the P1800E/ES. I can see some traces of metallic Blue (a colour I know the car had at some point). Maybe it was during this period they also had the round instruments? I must do some research with previous owners about that at some point.  Looking at the back side of the dashboard its a bit rusty in parts, so there will soon be another trip to the Powder coating guys…

IMG_4438 IMG_4439 IMG_4440

IMG_4938 IMG_4937 IMG_4936 IMG_4934 IMG_4931 IMG_4929

Instrumentpanelen är inte så tokig för att vara 48 år, men  behöver renoveras nu när allt annat blir fint. Hålet för tändnigslåset har borrats upp så så att hela låset kan gå igenom. Konstigt. Det har nog varit problem med kontakten till startläget och man har installerat en startknapp (precis som på en modern bil 😉 som ett provisorium. (Knappen till vänster om hålet där tändningslåset ska sitta).

Stoppningen är lite skadad så jag beställer ny underdel och överdel. Den är väldigt styv och uttorkad av solen.  Ett tag trodde jag att den övre var bytt, men när jag tog isär det ser det ut att vara original. Det ser också ut som att man tagit upp hålen i stålkonstruktionen för att sätta i runda temperaturmätare som på en 1800E eller ES. Jag ser spår av metallicblå färg på baksidan (Jag vet att den var blå en period) så det kanske var sådana instrument då? Det måste jag forska lite i. På baksidan ser man en del ytrost, så den blir ännu en tur till killarna på pulverlack firman. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s